Голямата лодка се нуждае от мощен двигател, който да развива тяга. Следователно тя се нуждае от витло с малка стъпка, наричано още витло за задвижване. Накратко, витлото е вероятно най-важната част от двигателя на всяка лодка.

Витлото на двигателя на лодка работи по следния начин: когато лопатката се движи надолу, тя изтласква водата надолу и назад (подобно на плуването). В същото време водата трябва да се движи бързо зад лопатката, за да заеме оставащото пространство. Това води до разлика в налягането между двете страни на лопатката. Зад лопатката ще има положително налягане, което изтласква, а пред лопатката - отрицателно налягане, което издърпва водата. Тези реакции се осъществяват върху всички лопатки на витлото при всяко завъртане на витлото. Разликата в налягането води до изтегляне на водата във витлото и задвижването ѝ зад него, като принципът на работа е идентичен с този на вентилатор, който изтегля въздуха назад и го "изхвърля" напред.

Следователно витлото, двигателят и всичко, свързано с него, едновременно се привлича и изтласква от водата. Витлото на двигателя на лодката издърпва водата отпред през въображаем кръг, който е малко по-голям от диаметъра му. Когато се завърти, витлото ускорява теглената вода и я изтласква през въображаем кръг, който е по-малък от диаметъра на самото витло.

Разгледайте пълната ни оферта и поръчайте витло с 2, 3 или 4 лопатки, за да осигурите допълнителна мощност на лодката си.